27.12.2012

3, czyli "Zakochany Szekspir".

No więc mamy tu 7 (!) oskarowy film: Oskar za Najlepszy Film, za Najlepszą Aktorkę Pierwszoplanową, Najlepszą Aktorkę Drugoplanową, Najlepszy Scenariusz Oryginalny, Najlepsza Muzyka, Najlepsza Scenografia, Najlepsze Kostiumy i 6 nominacji. I tu uważam, że Akademia Filmowa, się pomyliła. 7 Oskarów? Kiedy konkurencją jest "Szeregowiec Ryan" i "Elizabeth"? Absolutnie nie mam nic przeciwko Gwyneth Paltrow - nawet ją lubię, ale Oskara za tą role nie powinna dostać (moim zdaniem wygrana należała się Cate Blanchett, albo Meryl Streep). Tak samo z Judi Dench, pojawiła się w 3 momentach i już dostała Oskara? Natomiast uważam, że powinien dostać nagrodę Geoffrey Rush, za rolę drugoplanową. Był świetny. Również nie zgadzam się z Najlepszym Filmem. Nie lubię filmów wojennych, ale muszę uchylić czoła, bo Szeregowiec Ryan, naprawdę mi się podobał i zasłużył na Oskara. Nagroda za Najlepszą Muzykę, Scenografię, Kostiumy - tu nie mam zastrzeżeń. Mimo tych wszystkich narzekań film nie był super zły, ale tez mnie jakoś super nie wciągnął :/

Młody William Szekspir (Joseph Fiennes) przeżywa właśnie kryzys twórczy. Ma za zadanie napisać sztukę, która okaże się "przepustką" do elity. Na przedstawienie, które pierwotnie jest zatytułowane "Romeo i Ethel: córka pirata" ma przyjść sama królowa (Judi Dench). Wtedy właśnie na przesłuchanie do roli, przychodzi przebrana za chłopaka piękna Viola (Gwyneth Paltrow). Zakochują się w sobie z wzajemnością, lecz Viola ma przeznaczone wyjść za mąż, za Lorda Wessexa (Colin Firth). Wtedy właśnie wena powraca...

No zdecydowanie nie jest to film wart 7 Oskarów, ale na pewno wart obejrzenia. Posumowałabym to tak: NIE GRZEJE, NIE ZIĘBI. Chociaż na pewno warto sobie popatrzeć na przystojnego Jospeha Fiennes'a. Może nie jest AŻ TAK utalentowany jak jego brat, ale tutaj zagrał bardzo dobrze. Ja już nie widzę go w żadnym innym filmie. Dla mnie pozostanie młodym Williamem Szekspirem.

Zakochany Szekspir:
rok: 1998
reżyser: John Madden
gatunek: kostiumowy, romans, dramat, komedia





Moja ocena:



Do zobaczenia
Jus.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli pozostawisz komentarz, z pewnością odpiszę.
Jeżeli zaobserwowałaś bloga, napisz.